10 zasad zdrowia seksualnego MĘŻCZYZNY

1. Nie bądź egoistą i rozmawiaj ze swoją partnerką/partnerem.

Problemy ze zdrowiem seksualnym dotyczą obojga partnerów. Nawet, jeśli dwoje ludzi się kocha ale nieumiejętnie okazuje sobie zainteresowanie i akceptację, nie mówi otwarcie o swoich pragnieniach, wstydzi się rozmawiać na intymne tematy, ma nikłe szanse na poprawienie współżycia seksualnego.

2. Odżywiaj się racjonalnie.

Stan zdrowia silnie rzutuje na sprawność seksualną – „w zdrowym ciele – chętny duch”. Prawidłowo zbilansowana dieta zapobiega chorobom układu krążenia, wpływa pozytywnie na przemianę materii, równowagę hormonalną i nastrój, a tym samym również na zdrowie seksualne. Należy unikać papierosów, narkotyków, ograniczać spożycie alkoholu.

3. Bądź aktywny.

Fizycznie, intelektualnie i społecznie. Aktywność fizyczna pozwala na zachowanie sprawności, a „zadbanie intelektualne” i aktywność społeczna na poczucie własnej wartości i niezależności. Razem składa się to na witalność, która pozwala czerpać radość z seksu.

4. Dbaj o swoje zdrowie psychiczne, wypoczywaj.

Regularny tryb życia to podstawa dobrego samopoczucia. Trzeba pamiętać, że wypoczywając regenerujesz siły witalne. Odpocząć trzeba nie tylko od ciężkiej pracy ale też od uciążliwej codzienności. Wspólny urlop, wyjazd, bycie razem budują bliskość. Tam, gdzie zaburzenia seksualne związane są z nadmiarem stresu, brakiem czasu i poczuciem monotonii, wspólny urlop może przywrócić sprawność seksualną i radość seksu szybciej, niż jakakolwiek terapia.

5. Pamiętaj o badaniach okresowych.

Mężczyzna po 40. roku życia powinien regularnie, raz w roku, poddawać się rutynowym badaniom lekarskim (lekarz podstawowej opieki, urolog, ewentualnie – w zależności od potrzeby – np. kardiolog, diabetolog) i wykonywać badania dodatkowe, takie jak: pomiar ciśnienia tętniczego, poziom cukru, cholesterolu itp.

6. Nie bój się lekarza.

Jeżeli pojawiają się jakiekolwiek zaburzenia seksualne, należy potraktować je jak każdą inną chorobę. Skoro idziesz do kardiologa z bólem w klatce piersiowej, do gastrologa z bólem brzucha czy do stomatologa z bólem zęba, to w przypadku zaburzeń utrudniających współżycie seksualne zgłoś się do seksuologa. Lekarz seksuolog to nie tylko specjalista z zakresu medycyny – posiada także wiedzę z zakresu psychologii i problemów partnerskich.

7. Nie zwlekaj z wizytą u lekarza.

Zaburzenia seksualne mogą być objawem innych poważnych chorób (np. cukrzycy). Miej świadomość, że zaburzenia seksualne powodują spadek poczucia własnej wartości, problemy psychiczne, społeczne, pogorszenie relacji w związku partnerskim.

8. Akceptuj swój wygląd, dbaj o swoje ciało.

Samoakceptacja i dobra samoocena są bardzo ważne dla udanego życia seksualnego. Troska o atrakcyjny wygląd nie jest obojętna dla udanego seksu – pomaga tworzyć i podtrzymać erotyczną więź.

9. Pamiętaj: to można wyleczyć!

Współczesna medycyna opracowała skuteczne metody leczenia większości zaburzeń seksualnych (np. ponad 90-procentowa skuteczność leczenia zaburzeń erekcji). Nie licz na to, że problem sam ustąpi. Opóźnianie rozpoczęcia terapii może negatywnie wpływać na jej ostateczny efekt i przyczyniać się do powstawania trudno odwracalnych konfliktów w związku. Im szybciej, tym lepiej.

10. Pokonaj swój wstyd!

Skrępowanie towarzyszące mówieniu o bardzo intymnych problemach jest czymś naturalnym, ale niestety utrudnia wzajemny kontakt partnerów. Dlatego zalecamy: pokonaj swój wstyd i rozmawiaj o seksie, swoich doznaniach, potrzebach i problemach. Traktuj ten temat normalnie, a zażenowanie samo ustąpi.


Źródło: http: //www.opzs.pl/10-zasad- zdrowia-seksualnego- mezczyzny/

10 zasad zdrowia seksualnego  MĘŻCZYZNY



Umów termin wizyty lub zapisz się na szkolenie w CTLS

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz do nas... chętnie odpowiemy na Twoje pytania.